Sünneti ile kainat cümlesine ‘nokta’ oluyor Resul-i Ekrem. Onun sünneti olmayınca cümle eksik kalıyor.Tamamlanmıyor. Dahası bir cümle ancak tamamlanınca cümle haline geldiğine göre, anlamsızlaşıyor. Onsuz kainat, gözbebeksiz bir göz gibi sanki…
Bütün bunları görünce,onun sünnetine revan olayım istiyorum artık. Onun sünnetine göre yaşayıp,Rabbimi onunla tanımak istiyorum.Onun kenisini O’na sevdirdiği Rabbinin sevgisine ben de muhatap olmak istiyorum.Bunun için, onun da seveceği bir hayat yaşamak istiyorum.’Mahbubiyet derecesine çıkan bir ubudiyet’le ona ve O’na kavuşmak istiyorum.
İstiyorum; çünkü o da istemişti. Ve isteyene istediği verilmişti.

Metin KARABAŞOĞLU( Asl-ı saadet)
Dua etmek de sünnettir.
Resullullah(a.s.m)buyurdu ki: Kime dua kapısı açılmışsa,ona rahmet kapıları açılmış demektir. Allah’tan istenilen şeyler içinde O’na en hoş gelen sıhhat ve afiyet talebidir. Dua gelmiş ve henüz gelmemiş olan musibetler için faydalıdır. Kazayı yalnız dua geri çevirir. O halde duaya sarılın.

Tirmizi, Daavat, 112