Kuşadası’ndan 3 yıl önce ev alarak yerleşen İngiliz kadın doğum uzmanı Rumzan Martell, Müslüman oldu ve adını ‘’Ramazan’’ olarak değiştirdi. Martell, 3 yıl önce Kadınlar Denizi mevkiinde ev alarak Kuşadası’na yerleştiğini anlatarak, Türk insanını ve hayat biçimini benimsediği için hayatını burada sürdürmeye karar verdiğini belirtti.

İlçede bir süre yaşadıktan sonra Müslümanlıkla ilgili bilgi edindiğini ve kendisini bu dine yakın hissettiğini kaydeden Martell, şunları söyledi: ‘’Müslümanlığı uzun zamandır araştırıp takip ediyordum. İslâm dinine duyduğu ilgi artınca, yaşam tarzımı bu yönde değiştirdim. İngiltere’de kadın doğum uzmanı olarak görev yaptım. Emekli olduktan sonra dünyanın çeşitli Müslüman ülkelerine tatile gittim. 3 yıl önce Kuşadası’na yerleşmeye karar verdim ve hayatımı böyle sürdürüyorum. Bir gün komşum Müslümanlar gibi yaşadığımı belirterek, Müftülüğe gitmemi önerdi. Ben de Müslüman olmak için Müftülüğe gittim ve Müslüman oldum. ‘’

Kuşadası Müftüsü İsmail Günay, Müslüman olmak için müftülüğe başvuranların, önceden İslâm dinini incelediklerini belirterek, ‘’Müslüman olanlar öncelikle ezan sesinden etkilendiklerini söylüyorlar’’ dedi. Günay, Martell’in de aynı gerekçe ve istekle kendilerine geldiği belirterek, ‘’Müslüman olduktan sonra adını Ramazan olarak değiştirdi’’ dedi.